חופשת צלילות במלדיבים סיבוב 2

שוב יצאנו למלדיבים, גן עדן לצוללים ולשוהים מעל ומתחת למים, הפעם כל כך נהננו שהחלטנו שוב, חוזרים לפה בספטמבר  2011!!

סרטון

מלדיבים 2
בפעם הראשונה שהגעתי לאיים המלדיבים נדהמתי מעושר הצלילות, ממגוון החיות הקטנות והגדולות במים, אז לפני כחמישה חודשים ידעתי, אני לפה חוזרת שוב, לא היה לי צל של ספק.
הרצון לחזור למלדיבים הניע תהליך שלם, אירגון קבוצה כך שהיאכטה תהיה רק שלנו, הצעות מחיר ובחירת ספק העונה על רוב צרכינו. ואכן נבחרה חברת ימבטבע והטיול החל לרקום עור וגידים, את הטיסות דרך ג´רדן רויאל שירינו הרבה זמן מראש, כך שהמחיר היה סביר.
התאריך שנקבע לטיול היה 22.9.10, שזה היה ערב חג סוכות, טרמינל 3 לא היה עמוס כפי שחששנו, כך שאת הבידוק והצ´ק אין לטיסות עברנו במהירות, היה לנו עוד הרבה זמן להסתובב בדיוטי פרי ולשבת לקפה ומאפה עד לטיסה.
הטיסה לעמאן ירדן- הטיסה החלה כטיסה שגרתית, בסך הכל מדובר בטיסה קצרה יחסית, כ15 דקות לאחר ההמראה נכנסנו לענן ענקי של סופת חול, השמיים היו כתומים, למעשה הכל מסביב היה כתום, כמו ערפל כתום... מטריד מאוד, עליות וירידות של המטוס לא עזרו לתחושת הביטחון, ורק לאחר הנחיתה נשמנו לרווחה.
כמו בפעם הקודמת טיסת ההמשך חיכתה לנו כך שרצנו מהר קדימה לביקורת ביטחון חוזרת ומהר , לשרוול, סופת החול ששררה בעמאן הורגשה היטב גם בטרמינל ובשרוול למטוס.
הטיסה לקולמבו עברה ביעף, ישנו רוב הטיסה, בהגעה לקולמבו היתה לנו הפסקה של כשעתיים, נצלנו את ההפסקה לנמנום קל. בהמשך טסנו למאלה, שמחים ומאושרים לאחר שכל התיקים בעגלות שלנו יצאנו ושם התחיל יום מייגע שכלל המתנות ארוכות, צלילה יפה והרבה גשם.
בשדה התעופה פגשתי (סיגלה) את אשת הקשר, שמאוד שמחה לפגוש את הקבוצה, נינה שמה.
נינה היא אשה דנית שמצאה את עצמה עובדת במלדיבים כסוכנת לקבוצות שמגיעות לצלילות. לאחר המתנה ארוכה כשעתיים התבשרתי על ידה שיש בעיה טכנית ביאכטה וכי צפויה לנו המתנה נוספת.
בנתיים הקבוצה נלקחה למסעדה מקומית ושם אכלו על חשבון הברון, בין לבין  נינה מסרה לי כי ארגנו לנו מקום בחדרים באי של שדה התעופה וכי היא מנסה גם לארגן לנו צלילה דרך מועדון מקומי.
וכך גם היה, רק שכל דבר לקח הרבה מאוד זמן, ככה זה במלדיבים, הזמן כמו בסיני, אין זמן...
לאחר שחזרנו מהצלילה התבשרנו כי הבעיה הטכנית תוקנה, כך שנתארגן ונצא לדרך, ליאכטה.
שמחים ומאושרים הגענו ליאכטה, שם כולנו נשמנו לרווחה וסוף כל סוף הטיול החל.
אתרי הצלילות.
האתרים הבאים היו במאלה אטול דרום.
23-9-10
BANNA REEF
מקום קסום, עם דגים גדולים, נפוליונים, צבים, להקות גדולות של סנפרים, ג´ק פיש, הרבה דגים קטנים, ומקום חי ומדהים, ציפינו לראות גם דברים גדולים, אבל זה לא היה.
הצלילה עצמה היתה כל כך רגועה וכיפיית, עם נוף קסום וללא ספק, השאירה בנו טעם של עוד.
24-9-10
LANKAN
תחנת ניקוי של מנטות, איך שהורדנו את הראש למים עברה מתחתינו מנטה ענקית, כבר אז ידענו שהצלילה תהיה צלילה מדהימה וכך היה, הגענו לתחנת הניקוי, המנטות לא הפסיקו להגיע, עוד  ועוד, האויר הגיע ל50 ואנו נאלצנו להפרד מהן, חזרנו מהצלילה בוואוו גדול, כך צריך להראות תחילתו של ספארי במלדיבים.
KUDA GIRI WRECK
אוניה טרופה חביבה מסביבה יש הרבה דגים גדולים וקטנים, ריף עשיר, האוניה מונחת על הקרקעית, עם החרטום לכיוון הקיר, והירכתיים לכיוון המדרון, עומק 20-30, צלילה חביבה.
25-9-10
KANDOOMA THILA
הכרישים התחילו להגיע.... צלילת זרם, והקבוצה התחילה להבין איך עובדים נכון עם הזרם, עם כפפות ועם הריף הוק. מקום מדהים, עמוס בג´ק פיש, כרישים גדולים, קבוצות גדולות של איגל ריי, בשל הזרם החזק לחזק לא צילמנו את הריף, היינו חייבים את שתי הידיים צמוד צמוד.
בפעם הקודמת שצללנו באתר הזה, הצלילה היתה סיוט, המדריכים לא בדקו את משטר הזרמים, הדוני זרקה אותנו רחוק מאוד מהריף כך שמצאנו את עצמנו בכחול בזרם מטורף, הפעם זה היה שונה, הזרם נבדק, נפרדנו מהדוני (סירת הצוללים) במקום הנכון, אנו נצמדנו לריף ועבדנו נכון, היתה אחלה של צלילה עם זרם מטורף, שבהתחלה היה נגדנו ואחר כך התחלף.
מקום מומלץ לצלילה, ודורש עבודה נכונה עם הזרם.
THINFUSHI THILA
 מקום יפה אך ללא חיות גדולות,ריף עשיר, גם פה היה זרם אבל רגוע יחסית.
DHIGU RAM ARCHES (NITGH)
צלילת לילה במקום חביב, קיר עם הרבה גומחות בהם יש חיות שונות, הרבה מאוד שרימפסים, בגדלים שונים,
הקבוצה השניה ראתה גם כריש וצב  וכולנו ראינו מחבטן ענק שהסתובב בפלטו מעל הקיר, הים עמוס בפלנגטון, איך שאני מכבה את הפנס, הכל זוהר מסביבי,  חוויה שמימית.