צלילות במלדיבים

גן עדן עלי אדמות, איים מדהימים וצלילות מדהימות יותר.

סרט

המסע הראשון שלי למלדיבים (מאת סיגלה שוהם)

אז זהו זה, היום זה היום, כל הפרפרים שקיימים בעולם התרכזו אצלי בבטן, עדיין בלחץ איך נגיע, מה יהיה כשנגיע, דרך ארוכה אנו אמורים לעשות, מאילת לבן גוריון, עמאן, קולמבו ובסוף מאלה. סה"כ 4 טיסות ב24 שעות חתיכת מסע.
יאללה אנו כבר בבן גוריון, נפגשים עם החבר´ה, מתארגנים על המשקלים, קצת לחץ בכל מה שקשור במשקלים, כמה מותר, כמה יש משקל עודף, קצת קשה עם כל זה כי אנו מדברים על צוללים עם ציוד צלילה שרק הוא עומד לפחות על 22 קילו לאדם, זה בלי המצלמות, המארזים, הפלאשים וכל הציוד הנוסף שאנו לקחנו איתנו, סוף כל סוף עברנו את השלב של הצ´ק אין ובידנו אוחזים את כרטיס העלייה למטוס, לא לפני שכמעט ראינו איך אנו מוצאים כ440 דולר על מטען עודף, משום מה פתאום הבינו אותנו וכך כספנו ניצל מלעבור בעלות לרויל ג´רדן שמחים ומאושרים אנו עושים את דרכנו לשער, עכשיו אנו מתחילים את המסע.
הטיסה מבן גוריון לעמאן, עברה במהירות 25 דקות ואנו כבר שם, אחלה של מטוס היה לנו, איחור קל בטיסה לקולמבו גורם לנו למתח לגבי טיסת ההמשך למאלה, אבל עם זה נתמודד אחר כך. המטוס לקולומבו הינו מטוס מרווח,יש יופי של צוות, שירות מקסים, ובסך הכל נעים במטוס.
חבריי למסע היו יגאל, רוברט, שחר, סמדר, ניר, אריאל, שגית, אמיר, חיים, איגון, גלית, אנדריי וגדי, כ 14 איש, כל אחד נגוע היטב בחיידק הצלילה, כל אחד מאיתנו עם כמה מאות צלילות ברזומה, לכל אחד מאיתנו יש חלומות שעומדים להתגשם, אוטוטו...אבל אנו לא רוצים לדבר הרבה על מנת לא להפחיד את המנטות וכל החברים שלהם, אבל בואו נאמר שלטיול הזה יש הרבה מאוד ציפיות.
סוף כל סוף הגענו למאלה, טיסות מתישות משהו. במאלה פגשנו את איש הקשר שכל רגע אמר עוד 10 דקות באים לאסוף אתכם, מסתבר שהפיקאפ היה ל10 וחצי כך שהמתנו שעה וחצי עד שעלינו לדוהני שזו סירה קטנה שלקחה אותנו ליאכטה שלנו. היאכטה העונה לשם בלו לגון היא אחלה של יאכטה, מרווחת ויפה והאוכל על הספינה סוף הדרך.
בשעת ההגעה למאלה, לגלית לא הגיעה המזוודה מסרילנקה, אז היינו צריכים לחכות עד אמצע היום לטיסה הבאה, דבר שהביא עיכוב מסוים בכל הקשור לצלילות. המדריכים פה קצת שאנטי, דברים לא זזים. אתמול צללנו רק צלילה אחת...האתרים שביקרנו בהם:

KUDA GIRI WRECK

KANDOOMMA THILA

GURAIDHOO CORNER

MIYARU KANDU
כל האתרים הם בחלק הדרומי של מאלה, מלבד הצלילה האחרונה שנעשתה ב VAAVU ATOLL

האתר האחרון בו נהנו הכי הרבה, הרבה כרישים וויט טיפים, כרישי ריף ממש כיף, פה אם אין הוק אז ממש חבל על הזמן. הוק זה למעשה קרס עבה וחזק שמחובר אליו חבל באורך של מטר וקצת, כשיש זרם חזק מדי ויש נקודה עם פעילות מיוחדת במים, כמו כרישים ומנטות, אז שמים את הקרס באיזה סלע ונתלים עליו, אחרת נסחפים ומפספסים את הפעילות.

20-2-10
צללנו במקומות הבאים:

ALIMATHA KANDO

MEDHU KANDO

DHEVANA KANDU

כולם מקומות באזור VAAVU ATOLL
וואוו הצלילות היו מדהימות, הרבה כרישים מסוג סילבר טיפ וויט טיפ, להקות של איגל ריי וסיטינג ריי ענקי.בסך הכל כולנו שמחים הצלילות היו אומנם קצרות, בממוצע 30 דקות ועמוקות 30 מטר וכמובן זרמים, בלי הפסקה.
אחרי הצהרים לקחו אותנו לסיור לאי הקרוב, הסתובבנו באי, היה יפה, כל החנויות היו סגורות כשהגענו לאי, איך שבאנו כל בעלי החנויות רצו לפתוח ולהציע את מרכולתם, בתי המגורים היו בתים צבעוניים כאילו הוציאו אותם מעיירת נופש באירופה, חלונות ומסגרות בצבעים ססגוניים, היו גם בתים ישנים שעשויים מאלמוגים, אין אספלט, הכל חול, הכל נקי, הרבה עצי קוקוס כמו בסרטים, והזמן כאילו עצר מלכת. קבוצת מקומיים ששיחקו כדורגל במגרש שהיה ממש קרוב לשפת הים, לא התרגשו מאיתנו, המגרש היה מגודר בגדר גבוהה מאוד למנוע בריחה של הכדור לים, נחמד משהו, טיילנו על החוף בין עצי הקוקוס, ראינו כמויות ענקיות של אלמוגים שבורים על שפת הים, שנסחפו לחוף, היו גם הרבה סרטנים קטנים על החוף, בהמשך עברנו ליד בריכה עם דגים קטנים שעושים פדיקור, הכנסנו את הרגליים והיה משעשע ממש... הגיע הזמן לחזור, אז חזרנו למרינה הקטנה של המקום, לדוהני שתיקח אותנו בחזרה ליאכטה. וכך חזרנו בשעת השקיעה, נושמים ונהנים מהנוף המדהים שעוטף אותנו מכל צד.
21-2-10
היום היה היום בו היו החיפושים אחרי כריש לוויתן ומנטות.
היום התחיל בצלילה ב VAAVU ATOL במקום שנקרא GELIDHOO מקום נחמד, נצפו טריגון ענק, איגל ריי גדול, ולא מעבר לזה.
אחר כך המשכנו בהפלגה של 5 שעות לאיזור של SOUTH ARI ATOLL שם התבשרנו על כריש לויתן שמסתובב באיזור, 2 צלילות באותו אתר שנקרא :  MAAMIGILI שזה היה לצלול כמו במרק אפונה, עם מלא פלנגטון, בצלילה הראשונה באתר ראינו להקת דיוול ריי שזה נראה כמו בייבי מנטה, צב  ווויט טיפ. .
22-2-10
יום מוצלח ביותר צלילת בוקר משובחת ב RANGALI MADIVARV נצפו על ידי כל הקבוצה כ 4 מנטות שאחת מהן עשתה ממש הצגה של 10 דקות, בחנה את כל אחד ואחד מהחבורה והיה ממש מדהים, סוף סוף קיבלנו את הWOW שאליו הגענו הנה, סוף כל סוף הייתה התרגשות בקבוצה..
היאכטה
היאכטה מדהימה, מרווחת, נקייה, נעימה, עם הרבה מקום לכולם, גם אלו שצריכים קצת מרחב... בלילה הסיפון העליון זכה לביקור שלי ושל כמה מחבריי, שכבנו על מיטות השיזוף והבטנו בשמים, הכוכבים היו ממש קרובים אלינו, שקט רוגע ושלווה זה מה שהרגשנו.
הצוות
הצוות על היאכטה הוא צוות מדהים, משתדלים לפרגן, ולתת הרגשה הכי טובה, אם זה למזוג מים כשאנו אוכלים, אם זה לתת עזרה בכל שלב של ההתארגנות, בסך הכל אנו מרוצים מאוד מהיאכטה, מהאוכל ומהשירות.
23-2-10

האתרים בהם ביקרנו הם

RANGALL MADIVARV

MALHOS THILA

כולם ב SOUTH ARI ATOLL

קבוצה אחת ביצעה צלילה נוספת באתר הראשון מכיוון שהמדריך שלהם פישל ולא לקח אותם לנקודה של המנטות, אז הם ירדו שוב, כך שסך כל הצלילות שהמדריכים עשו היה 3 והקבוצה שלנו ביצעה רק 2 צלילות וחבל כי זה היה אחלה של אתר....האתר השני הוא ממש גן עדן של אלמוגים רכים, ממליצה בחום לא לפספס אותו, אומנם היה זרם מטורף ובאיזה שהוא שלב המדריכים הבינו שאנו לא מתכוונים להלחם שוב, אז זרמנו איתו, היה אחלה של צלילה.
24-2-10
היום התחיל נפלא, יום קייצי, זריחה משגעת, והצלילות הכי מדהימות שבעולם.
היום צללנו במקומות הבאים:
DHONKALO THILA  2 צלילות

MAYAA THILA אחת ביום ואחת בלילה כולם ב NORTH ARI ATOLL

היום היה היום הכי מדהים בחיי כצוללת, הוקפתי ביותר מ12 מנטות מדהימות באתר הראשון, הצלילה הזו הייתה הוואוו של חיי! בפעם השנייה שירדנו על מנת לשחזר את אותה הצלילה, הזרם היה חזק מידי כך שכמות המנטות ירדה וכך גם הראות, הצלילה השלישית גם הייתה צלילה יפה, רגועה, עם צבים, והרבה כרישי וויט טיפ קטנים,  צלילת הלילה הייתה מדהימה כמויות של כרישי שונית, צב ישן, צב ער, טריגון ענקי אוכל ארוחת ערב, חוויה של החיים.

25-2-10

היום האחרון של הספארי, נפתח בריף יפה בשם HAFZA THILA מקום מקסים גם למתחילים, בלי זרמים קשים,להקת  דגי טונה ענקיים קידמו את פנינו ואחריהם ימבה כרישי וויט טיפ בייבי, ישנים בין הסלעים, חמודים כאלה, צב קטן טריגון גדול והרבה מאוד חיי שונית מדהימים.
2 הצלילות האחרונות היו ב RASDHOO MADIVARO, צלילות רגועות, יפות, נפוליון ענק אדיש למבקרים, דגי טונה, ברקודות, מורנות, סוויט ליפס, טרוולי ומה לא הסתובבו שם, ושוב הכרישים, למזלנו נתקלנו בכמה וויט טיפ די גדולים ובלאק טיפ ענק... שתיהן צלילות קסומות ומרגיעות.
כל האתרים נמצאים NORTH ARI ATOLL
בין הצלילות אלו שרצו לשנרקל ואני בניהם שנרקלו באי ובלגונה הקרובים לאיזור הצלילה, היה יפה, הטורקיז הזה המשגע, פשוט לא מרפה ממך, הנופים מעל המים ומתחת לפני המים כאילו יודעים  את מה שאנו חושבים, שאנו עוד נפגש ואנו יודעים שאכן נחזור הנה, נחזור ללא ספק למלדיבים. היינו בגן עדן בעודנו בחיים...